مقالات پزشکی

تاثیر طب سوزنی بر زانو درد

مکانیسم اثر طب سوزنی بر زانو درد

محققان معتقدند طب سوزنی علاوه بر تسکین درد زانو، با مکانیسم رفع اسپاسم عضلات اطراف زانو و کاهش التهاب و افزایش خون رسانی مفصلی و تحریک سیستم های ترمیمی بدن انسان آثار درمانی در مفصل زانو دارد.

درمان آرتروز توسط طب سوزنی

چگونگی تاثیر طب سوزنی بر آرتوروز

طب سوزنی در درمان استئوآرتریت ها بخصوص در مفاصل گردن ، سینه ، کمرو شانه بسیار موفق عمل کرده وضریب موفقیت آن تا حدود نود درصد می باشد . درمان آرتروز زانوها در طب سوزنی بستگی مستقیم به شدت بیماری ، طول بیماری و وزن بیمار دارد . در این روش درمانی ، متخصص طب سوزنی از سوزن هایی به قطر چند تار مو استفاده کرده و با گذاشتن آنها در نقاط تعین شده و انجام مانورهای لازم ، طی چند جلسه بطور معجزه آسایی دردهای بیمار را کاهش داده و گاهی کاملا از بین می برد . بطوریکه خود بیمار واقعا از این درمان متعجب خواهد شد. طول درمان با طب سوزنی برای مفاصل مختلف بدن و نیز بر اساس شدت بیماری، سن و وزن بیمار متفاوت خواهد بود . لازم به ذکر است که بر اساس طب چینی اگر بیمار در گذشته تزریق کورتون داخل مفصلی داشته باشد ، هنگام درمان آرتروز آن مفصل ، بهبود بیماری به تاخیر افتاده و مفصل مبتلا ، تعداد جلسات بیشتری نیاز به درمان خواهد داشت . در ضمن اگر فردی دچار بیماری عروقی در اندامی بخصوص پاها باشد، عدم گردش خون و لنف در اندامها باعث عدم امکان گردش صحیح یونهای الکتریکی در آن منطقه شده و درمان را به تاخیر خواهد انداخت. حال این سوال مطرح است که آیا پس از درمان، بیماری بازگشت خواهد داشت و اگر بله ، چه مدت بیمار سلامت خواهد بود؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت که میزان بهبودی و طول مدت آن بسیار متغیر خواهد بود . بعنوان مثال در بیمار جوانی که از آرتروز گردن رنج می برد اگر درمان وی به طور صحیح و مدت مناسب انجام گردد و نیز ورزش های توصیه شده به وی پس از درمان انجام گیرد، بیماری هیچگونه بازگشتی نخواهد داشت و بعبارت دیگر عود نخواهد کرد که این مسئله مزیت بزرگ و با ارزش طب سوزنی برای درمان این بیماران است چون باعث قطع مصرف دارو در این بیماران شده و در نتیجه بیمار به عوارض جانبی مصرف طولانی مدت داروها نیز دچار نخواهد شد. اما در سنین بالاتر وضعیت متفاوت خواهد بود و بسته به شرایط بیمار ، دوران بهبودی، از چند ماه تا چندین سال متغیر خواهد بود. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی (WHO) و نیز انستیتوی جهانی سلامت (NIH) همه بیماران مبتلا به آرتروز از انجام حداقل یک دوره درمانی طب سوزنی در درمان بیماریشان سود می برند . بنابر این انجام طب سوزنی در این بیماران نه تنها بعنوان تنها روش درمانی بدون عارضه جانبی توصیه می گردد ، بلکه در درمان آنها بسیار موثر بوده و مصرف بسیاری از داروهای پر عارضه را می کاهد و نیز کیفیت زندگی (Quality of life) بیمار را نیز بهبود خواهد بخشید.

طب سوزنی چگونه در زیبایی پوست صورت اثر می کند؟

چگونگی تاثیر طب سوزنی بر زیبایی پوست صورت

طب سوزنی با بهبود فعالیت ارگانهای دخیل در زیبایی و طراوت و شادابی پوست و همچنین با بهبود خونرسانی پوست، باعث رطوبت بهتر و حساسیت پذیری کمتر پوست شده و با تولید کلاژن و الاستین، بدن شروع به ترمیم پوست آسیب دیده صورت می کند. لیستی از مشکلات زیبایی صورت که طب سوزنی در درمان آنها موثر است را در زیر آورده و در هر مورد در آینده نزدیک مقاله ای تقدیم خواهم کرد: √چروک صورت (چروک پیشانی ، بین دو ابرو ، خط خنده ، دور چشم و …) √تیرگی دور چشم ها √تیرگی دور چشم ها √لک صورت √افتادگی پوست صورت √جوش صورت (آکنه) √ریزش مو √جای جوش های صورت (اسکارهای صورت) √غبغب √پیری پوست (جوانسازی یا شفاف سازی پوست صورت با طب سوزنی)

با ما در تماس باشید